Skip to content

Review anvelope de iarna Kleber Krisalp HP2

February 17, 2012

Dupa aproape 3 luni si aproximativ 7000 – 8000 km parcursi cu aceste anvelope in absolut toate conditiile climaterice specifice anotimpului rece, m-am gandit sa le fac o evaluare cat mai obiectiva dupa criteriile similare ale ADAC.
Voi vorbi despre dimensiunea 185/65R15 T (2011), anvelopele care le am montate la momentul de fata pe masina mea. Notarea va fi de la 1 (inadecvat) pana la 5 (foarte bun).

1) Comportamentul pe drum uscat – 4
Avand in vedere ca iarna aceasta au inceput ninsorile destul de tarziu, abia la sfarsitul lunii ianuarie, am avut destul timp sa testez aceste anvelope pe drum uscat. Consider comportamentul lor bun la acest capitol, nu am intampinat nici o problema, s-au tinut foarte bine chiar si pe virajele stranse.

2) Comportamentul pe drum umed – 4
La fel ca si comportamentul pe drum uscat, consider bun comportamentul atata timp cat nu am sesizat tendinte de pierdere a aderentei atat la franare cat si in viraje.

3) Comportamentul pe zapada – 4.5
Consider bun spre foarte bun comportamentul pe zapada, atat din punct de vedere al rularii pe zapada batatorita de pe marele artere cat si din punct de vedere al modului cum “sapa” in zapada la iesirea din parcare si rularea pe aleile laturalnice nedeszapezite. Nu am ramas blocat niciodata, chiar am facut urme in zapada proaspata de aproximativ 30 de cm.

4) Comportamentul pe gheata – 2.5
Dupa parerea mea acesta este punctul nevralgic al acestor anvelope, de aceea consider comportamentul pe suprafetele inghetate doar suficient. Sa clarificam un pic problema: este vorba de comportamentul pe suprafete inghetate (asfalt sau zapada) si nu pe suprafete acoperite integral de polei sau gheata unde nici o anvelopa nu poate rula in conditii de siguranta.
De fiecare data cand am rulat pe astfel de suprafete, chiar si la viteze reduse, am simtit cum masina tinde sa piarda aderenta. Cand am fortat pe asfalt uscat, dar usor inghetat, intr-un ac de par, am iesit in decor si m-am proptit intr-un mal de zapada de pe marginea drumului si nici ESP-ul (sau soferul) nu au reusit sa repuna masina pe traiectoria corecta.

5) Zgomot in rulare/confort – 4
Desi ma asteptam la un nivel ridicat de zgomot al acestor anvelope la rularea cu peste 90 km/h, am fost surprins sa constat ca zomotul de rulare este aproape la acelasi la nivel cu cel al anvelopelor de vara. Am rulat cu ele undeva pana la 130-140 km/h pe autostrada si nu am fost deranjat deloc de zgomotul de rulare.

6) Consumul de combustibil – 4
Nu am observat o crestere notabila a consumului de combustibil, datorata in mod special rezistentei la rulare indusa de aceste anvelope. Consider cresterea de consum ca se datoreaza pornirii la temperaturi foarte joase si rularii pe suprafete alunecoase, in cazul rularii in oras. In cazul traseelor externe consumul a fost similar cu cel al anvelopelor de vara.

7) Rezistenta la uzura – 4.5
Dupa ce le utilizat doua sezoane reci in care am parcurs aproximativ 15.000 km pot spune ca aceste anvelope au o rezistenta foarte buna la uzura. Practic arata ca noi si sunt convins ca o sa le pot utiliza 5 – 6 sezoane fara probleme avand in vedere ca la anvepele de iarna grosimea profilului benzii de rulare este decisiva.

In ansamblu consider ca anvelopele de iarna Kleber Kisalp HP2 au un nivel bun de performanta, iar daca ne raportam si la pretul de achizitie de 260 ron/bucata consider ca ofera un raport calitate/pret foarte bun. Totusi pentru cei care doresc un nivel de performanta ridicat pe toate suprafetele (inclusiv pe gheata) se poate opta pentru anvelope de iarna din gama superioara, dar cu un pret pe masura.

From → Anvelope

5 Comments
  1. Din cate se vede ai fost destul de multumit de ele, doar aderenta pe gheata a a cam lasat de dorit.

    • Sunt niste anvelope bune. Atat timp cat conducem linistiti isi vor face treaba. Oricum iarna e bine sa fim ponderati.

  2. Andrei permalink

    Am luat si eu astazi aceste anvelope(toate 4), la pretul de 235 ron bucata. Sunt made in UK.

  3. danuut permalink

    confirm
    Comportamentul pe drum uscat.
    Comportamentul pe drum umed.
    Comportamentul pe zapada.
    Zgomot in rulare/confort .
    Consumul de combustibil
    TOATE SUNT FOaRTE BUNE

    Cit despre Comportamentul pe gheata.este mult 2.5
    Ma racesc numai cind imi readuc aminte posibile urmari ale comportamentul pe gheata

  4. Ghita permalink

    De acord cu evaluarea intru totul;am patit si eu o experienta negativa pe gheata(zapada topita si inghetara)ramasa fara urmari,dar la fel am fortat virajul tot ac de par(masina fara esp)si am fost aruncat din mormanul de pe marginea mea de sosea pe contrasens,pe drum de tara,asfaltat si foarte putin circulat,motiv pt care am incercat limitele si pot spune ca sant destul de inferioare,si cu greu ii pot acorda nota de trecere.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: