Skip to content

Siguranta pasiva

February 26, 2012

Siguranta pasiva reprezinta totalitatea functiilor unui autovehicul ce au rolul de a proteja viata si integritatea corporala a pasagerilor si a pietonilor in timpul si dupa producerea accidentelor.
Siguranta pasiva are ca scop reducerea consecintelor accidentelor rutiere.

Siguranta exterioara

Termenul “siguranta exterioara” acopera toate masurile luate de proiectantul vehiculului pentru minimizarea accidentarilor cauzate pietonilor, biciclistilor sau motociclicstilor cand sunt loviti de un autovehicul. Acesti factori care determina siguranta exterioara sunt:

  • comportamentul la deformare al caroseriei vehiculului;
  • forma exterioara a caroseriei vehiculului.

Obiectivul primar este sa se proiecteze un vehicul cu un design exterior care sa minimizeze consecintele unei coliziuni cu o persoana din mediul exterior.

Cele mai grave leziuni sunt inregistrate de pietonii care sunt loviti de partea frontala a vehiculului, desfasurarea accidentului depinzand foarte mult de dimensiunile caroseriei. Consecintele accidentelor in care sunt implicate vehicule pe doua roti si autovehicule pot fi doar usor ameliorate prin modificarea designului(formei) autovehiculelor, datorita faptului ca in general vehiculele pe doua roti au inerent energie cinetica, pozitie inaltata pe scaun si un spectru larg de puncte de contact. Aceste modificari de design care pot fi facute automobilelor sunt:

– faruri mobile;
– stergatoare incastrate (incluse in caroserie fara a fi iesite spre in afara);
– maneri de usi incastrate;
– bare plafon incastrate.

Gradul de risc asupra pietonilor in cazul unei coliziuni cu un autovehicul functie de frecventa impacturilor (zona) si gravitatea leziunilor

 

Siguranta interioara

Termenul de “siguranta interioara” acopera toate masurile luate cu scopul de a minimaliza acceleratiile si fortele care actioneaza asupra ocupantilor vehiculului in cazul unui accident, de a crea suficient spatiu de supravietuire, si pentru a asigura functionarea acelor componente critice pentru scoaterea pasagerilor din vehicul dupa accident.

Factorii determinanti pentru siguranta pasagerilor sunt:

  1. comportamentul la deformare al caroseriei;
  2. rezistenta habitaclului, dimensiunile spatiului vital in timpul si dupa impact;
  3. sistemele de retinere a pasagerilor (centurile de siguranta, airbagurile si tetierele active);
  4. sistemul de directie;
  5. descarcerarea ocupantilor;
  6. protectia la incendii.

 

Intr-un articol viitor o sa detaliez cum contribuie fiecare dintre acesti factori la siguranta pasiva a pasagerilor autovehiculului.

From → Siguranta

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: