Skip to content

Noul motor Ford 1.0-Litru EcoBoost – Inovatii tehnice

February 28, 2012

1.0-litru EcoBoost este cel mai nou motor din gama motoarelor Ford, pe benzina, supraalimentate si care prin inovatiile tehnice oferite reprezinta o alternativa viabila la motoarele de cilindree mai mare, aspirate.

Motor 1.0-Litru EcoBoost

Deja Ford comercializeaza acest motor pe noul Ford Focus,  fiind al doilea motor din gama EcoBoost disponibil pe acest model dupa motorul 1.6 EcoBoost, dar va fi montat atat pe noul Ford B-MAX, modelul ce va fi produs in uzina de la Craiova, cat si pe Ford C-MAX. Versiunea de 1.0-litru EcoBoost combina turbosupraalimentarea, injectia directa de benzina si distributia variabila dubla (atat la admisie cat si la evacuare) pentru un nivel ridicat de performante si rafinament, alaturi de avantajul consumului redus de combustibil generat de downsizing.

Motorul de 1.0 litru, in 3 cilindri EcoBoost livreaza reprize bune de acceleratie datorita faptului ca dispune de cuplu maxim pe o intreaga plaja de turatii, putand satisface atat cerintele clientilor traditionali de motoare pe benzina cat si ale celor care prefera motoarele diesel. Produce 125 de CP si un cuplu maxim de 170 Nm (200 Nm cu functia overboost) pe o plaja de turatii cuprinsa intre 1400 si 4500 rotatii/minut.

Noul Ford B-MAX

Aceste performante sunt realizate alaturi de o reducere a consumului de combustibil cu 20% in raport cu versiunea clasica, deja “pensionata” 1.6 litri si 125 CP.

O lista cu inovatiile tehnice disponibile pe noul motor Ford 1.0-litru EcoBoost mai jos:

  •  turbocompresor mai mic cu inertie scazuta care creste cuplul si performantele simultan cu reducerea  timpului de raspuns la apasarea pedalei de acceleratie (asa-zisul “turbo lag” din popor);
  • distributie variabila atat la partea de admisie cat si la partea de evacuare care permite o optimizare mai eficienta a energiei la toare regimurile de functionare;
  • un nou colector de evacuare racit cu apa integrat in chiulasa pentru a cobora temperatura evacuarii cu scopul de avea un raport optim combustibil-aer chiar si la viteze/regimuri ridicate rezultand in final un consum de combustibil scazut;
  • arbore cotit montat excentric (centrul alezajului si centrul arborelui cotit nu sunt coliniare) si pompa de ulei variabila care cresc eficienta (prin reducerea frecarilor) si asigura motorului o presiune optima de ulei pe o intreaga plaja de turatii;
  • injectoare electromagnetice de inalta presiune montate central ce asigura racirea si cresterea densitatii amestecului aer-combustibil , conducand la o ardere mai eficienta si in final la reducerea consumului de combustibil;
  • sistem de racire dual-divizat cu doua termostate care permite o incalzire mai rapida a motorului, reducerea frecarilor interne ale motorului, consum redus de combustibil si mai putine emisii cand motorul este rece;
  • curea de distributie in ulei pentru reducerea zgomotelor si frecarilor cu efect benefic asupra scaderii consumului de combustibil;
  • volant motor/fulie neechilibrate. Motoarele de trei cilindri in linie dezvolta in mod natural miscari combinate de tangaj si giratie (rezultand zgomot). Pentru a contracara acest aspect in locul montarii unor arbori de echilibrare conventionali, volantul si fulia arborelui cotit au fost lasate intentionat “neechilibrate” pentru a compensa fortele primare ce produc dezechilibre ale motorului.

From → Noutati

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: