Skip to content

Volantul motor cu masa dubla (DMF)

April 17, 2012

Dezvoltarea rapida a tehnicii din ultimile decenii a condus la aparitia de motoare foarte performante in paralel cu cresterea cerintelor pentru un nivel ridicat de confort.

Dupa cum mentionam si aici motoarelor cu ardere interna in 4 timpi produc fluctuatii importante ale cuplului motor rezultand astfel vibratii torsionale care se transmit mai departe catre transmisie. Zgomotele si vibratiile rezultate influenteaza in mod negativ confortul ocupantilor vehiculului.

Obiectivul urmarit la dezvoltarea volantului cu masa dubla (DMF) a fost asadar de a izola cat de mult posibil transmisia de vibratiile torsionale produse de masele in miscare ale motorului. Practic avem o masa care este solidara cu arborele cotit si una care este solidara cu ambreiajul, intre cele doua mase fiind montat sistemul arc/amortizor care absoarbe vibratiile torsionale.

Mai jos un grafic elocvent in care se prezinta o comparatie intre un volant conventional simpla masa si un volant cu masa dubla in ceea ce priveste amortizarea vibratiilor torsionale produse de motor. Dupa cum se poate observa volantul dubla masa atenueaza foarte mult din vibratiile care se transmit mai departe catre transmisie.

 

Comparatie transfer vibratii torsionale volant simplu - volant dubla masa (DMF)

 

Pentru volantul motor cu dubla masa, in cercurile tehnice, se foloseste adeseori acronimul DMF  care vine din limba  engleza : Dual Mass Flywheel.

From → Generale

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: