Skip to content

Modernizarea motorului cu aprindere prin scanteie

April 18, 2012

Mi-am propus sa prezint mai jos principalele imbunatatiri aduse in ultimii ani motorului cu aprindere prin scanteie pentru automobile avand in vedere ca fiecare constructor de automobile a fost nevoit sa le aplice pentru a putea face fata cerintelor din ce in ce mai severe ale pietei auto.

Urmatoarele denumiri – comerciale dealfel – cred ca va suna cunoscut: FSI, EcoBoost, TCe, THP etc. Toate aceste denumiri se refera la motoare alimentate cu benzina la care s-au aplicat cel putin o parte din imbunatarile/solutiile tehnice prezentate mai jos:

  • injectia directa de benzina in cilindrii motorului;
  • adoptarea distributiei variabile;
  • reducerea cilindreei motorului, este binecunoscut conceptul de downsizing;
  • supra(turbo)alimentarea la presiuni ridicate prin intermediul unui turbocompresor;
  • modificarea arhitecturii camerei de ardere si a pozitionarii injectorului si bujiei de aprindere;
  • colectoare de admisie variabile  (ca lungime);
  • varierea raportului de comprimare pentru a evita fenomenul de detonatie;
  • suprimarea functionarii cilindrilor la sarcini partiale pentru motoarele cu mai mult de 4 cilindri.

 

Motorul Renault 'TCe 130' de 1.4 litri si 130 CP

 

Practic este imposibila aplicarea simultana a tuturor solutiilor tehnice mentionate mai sus avand in vedere ca ar rezulta un motor cu un grad de complexitate foarte ridicat si care ar avea costuri imense de productie.  Se cauta cel mai bun compromis in aplicarea solutiilor tehnice de mai sus pentru a indeplini cu succes cerintele tot mai severe de economicitate, performante, emisii poluante si confort.

 

From → Noutati

One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. Injectia directa de benzina | Autotehnic

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: