Skip to content

Primul vehicul hibrid cu propulsie combinată benzină-aer

March 7, 2013

Peugeot tocmai a lansat la salonul auto de la Geneva 2013 primul vehicul hibrid, de serie care combină propulsia pe benzină cu cea pe aer.

Noul Peugeot 2008 cu sistemul HybridAir folosește un sistem hibrid inovativ care stochează energia cinetică sub formă de aer comprimat.

HybridAir_01_610x388

Sistemul HybridAir de la Peugeot dispune de rezervoare de aer comprimat pentru  a                                         alimenta motorul hidraulic de sub capotă

Peugeot 2008 este un crossover compact ce urmează a fi comercializat în Europa, Asia și America Latină și va avea în dotare o varietate de motoare diesel și pe benzină.

Sistemul hibrid folosește un motor pe benzină de 1.2 litri, în trei cilindri și un motor hidraulic, pentru a transmite mișcarea către puntea față. Similar cu propulsia hibridă benzină – electric, în cazul de față energia de frânare este recuperată sub formă de aer comprimat fiind stocată într-un rezervor. Noul 2008 HybridAir poate fi propulsat folosind exclusiv energia aerului comprimat, pe benzină sau combinat.

Când sistemul dispune de suficient aer comprimat în rezervor, îl va folosi în mod automat în cazul accelerărilor sau  pur și simplu la rularea vehiculului, oprind motorul pe benzină în cele din urmă. Sistemul folosește energia aerului comprimat pentru a pentru a alimenta un motor hidraulic situat în compartimentul motor. O transmisie, similară cu cele care le găsim pe hibridele benzină-electric, combină puterea motorului hidraulic  cu cea a motorului pe benzină pentru a transmite mișcarea către puntea față.

HybridAir_2008

                                                       Peugeot 2008 HybridAir

Peogeot declară că sistemul de aer comprimat își poate atinge capacitatea maximă în numai 10 secunde prin recuperarea energiei de frânare.

Compania susține că Peugeot 2008 HybridAir va consuma numai 2.9 l/100km și în același timp propulsia pe aer comprimat va fi utilizată în proporție de 80% din rularea în regim urban.

Sursa: http://www.reviews.cnet.com

From → Noutati

5 Comments
  1. Asta o sa revolutioneze tot, in materie de alimentarea masinii, dar in privinta pretului cred ca va fi cam piperat…

  2. Arata si foarte bine!

  3. Mi se pare destul de important, si cum de totusi nu au dezvoltat acest hibrid companii mai mari ?

    • Grupul PSA (Peugeot-Citroen) e totuși al doilea grup auto la nivel european și pe deasupra sunt și pioneri în dezvoltarea vehiculelor diesel-hibride cu care nu știu câți producători se pot lăuda. Deci tradiția există..

  4. La cat se ridica pretul pentru un astfel de hibrid, presupun ca nu va fi sub 20.000 E

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: