Skip to content

eCall – Sistemul de apelare automata de urgenta

March 17, 2014

eCall sau Automatic Emergency Call este un sistem ce alerteaza automat serviciile de urgenta in cazul unui accident destul de sever  ce impune declansarea sistemele pirotehnice de protective ale automobilului, in speta airbag-urile si centurile de siguranta.

Pe drumurile izolate, in cazul unui accident grav poate sa treaca foarte mult timp pana la descoperirea pasagerilor grav raniti sau inconstienti care nu mai pot efectua un apel de urgenta si care multe ori primesc ajutor cand este deja prea tarziu.

adac

eCall-> 1. Apelul de urgenta 2. Stabilirea pozitiei 3. Centrul de control 4. Alertarea serviciilor de urgenta

De asemenea sunt situatii cand desi pasagerii pot apela serviciile de urgenta  nu sunt in masura sa ofere pozitia lor exacta din diferite motive. Serviciile de salvare ajung cu intarziere si din aceasta cauza.

Sistemul Automatic Emergency Call alerteaza imediat serviciile de urgenta in cazul producerii unui accident numai daca exista un mobil conectat prin Bluetooth la sistemul multimedia al masinii.

Sistemele mai noi (SYNC de la Ford) se bazeaza pe satelitii GPS si trimit automat informatii cu privire la locatia exacta a vehiculului serviciilor de urgenta in cazul unui accident.

Ford-SYNC-Emergency-Assistance

Sistemul Peugeot Connect SOS, premiat de Euro NCAP in 2010, se bazeaza strict pe semnalul GSM pentru alertarea serviciilor de salvare.  In cazul unui accident acest sistem transmiste automat un SMS cu pozitia exacta a vehiculului, ora impactului, eventual numarul de airbaguri declansate etc. apoi va efectua automat legatura telefonica dintre ocupantii vehiculului si serviciile de urgenta pentru a evalua starea acestora.

Peugeot Connect SOS este limitat de semnalul GSM, totusi sistemul se poate conecta la orice retea de telefonie cu acoperire in zona, iar in cazul in care semnalul este foarte slab va trimite automat un SMS catre serviciile de urgenta.

Apelul de urgenta este declansat de unitatea de control a airbagurilor prin intermediul  retelei CAN catre unitatea electronica multimedia.

Ocupantii vehiculului au posbilitatea sa anuleze apelul de urgenta timp de 10 secunde de la producerea accidentului, prin apasarea butonului de telefon de pe panoul de comanda sau de la comenzile volanului.

Sistemul multimedia foloseste numarul de urgenta 112 – numar valabil pe tot teritoriul Europei –pentru a stabili legatura telefonica cu centrul de urgente. Dupa ce legatura fost stabilita un mesaj vocal va oferi informatii cu privire la accident si locatie. Mesajul vocal este derulat in limba tarii corespunzatoare locatiei vehiculului.

Citroën Localized Emergency Call

Citroën Localized Emergency Call

Se stabileste apoi legatura telefonica directa dintre ocupanti si centrul de control. Chiar si in cazul in care ocupantii vehiculului sunt inconstienti sau nu pot furniza date concrete, serviciile de urgenta vor fi imediat trimise catre locul accidentului.

Functia Emergency Call Assist depinde de sistemul electric al masinii. In cazul in care sistemul electric nu mai este alimentat de la baterie, nu se mai poate realiza apelul automat de urgenta. Ramane valabila alertarea manuala, normala a serviciilor de urgenta prin formarea 112 de pe telefonul mobil.

Comisia Europeana a propus deja ca incepand cu octombrie 2015 toate modele noi de automobile sa fie dotate in mod obligatoriu cu un sistem automat de alertare a serviciilor de urgenta in cazul unui accident. Se estimeaza ca astfel se vor salva pana la 2500 de vieti anual.

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: